سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشندگی، دوستی را نصیب [انسان [می کند و اخلاق را زینت می بخشد . [امام علی علیه السلام]

نوسازی معنوی


بسم رب المهدی(عج)

     ارزش دریک تفکر ویک فرهنگ به مفاهیم انتزاعی مورد قبول همگان دریک جامعه ، ملت یا امت گفته می شود که مبنای عمل وتفکر واستدلال مردمان آن وپایه تدوین قانون، تشکیل حکومت ،نتیجه گیری درقضاوت ورفتار عمومی اجتماعی ، اقتصادی ،تربیتی وهنجارها و... یک مجموعه انسانی می باشد.

درمیان ارزشهای یک جامعه معمولا ارزشهایی که روند فعالیت تربیتی وحاکمیتی (سیاسی) راپشتیبانی می کنند درراس ارزشهای مورد قبول یک ملت قرار دارند واز این روست که ازمیان تمامی علوم ،علوم تربیتی وسیاسی مهمترین علوم هستند، زیرا برای اجرای درست منویات متصدیان تربیتی وسیاسی ازتمامی علوم دیگر دریک هارمونی به هم تنیده به طور کامل استفاده می شود؛ بدین صورت که از الهیات وعرفان گرفته تا اقتصاد ومهندسی و... درتدوین واجرای آنها دخیل می باشد.

با این حال از میان این دوعلم ، علم السیاسه یا تدبیر مُدُن از همه علوم با ارزشتر وراس العلوم است. چون با تدابیر یک حاکم یا حاکمیت درست وعاقلانه والهی است که جامعه به سعادت می رسد وسعادت یک جامعه چیزی نیست جز اجرای عدالت ،وعدالت همان قرار گرفتن هرچیزی است درجای خودش.

 هنگامی که عدالت اجرا می شود زمینه برای عصمت که همان علم به موضع وعمل به این علم است اتفاق می افتد وجامعه ای که نتیجه وبرایند عمل اجتماعی آن حرکت به سمت عصمت می باشد؛ البته این همان مدینه فاظله است.

درتفکر اسلامی وعلی الخصوص اسلام ناب(شیعه دوازده امامی) جایگاه امام معصوم (ع) (عصمت پیشتاز)رفیع ترین مقام بوده ودرزمان غیبت ،فقیه جامع الشرایط مبسوط الید ، از این مقام برخوردار می باشد.

 از این روست که درتفکر امام خمینی (ره) ایجاد حکومت اسلامی اولین واجب ،وحفظ آن ، حتی ازنماز هم واجبتر است ؛ زیرا با استقرار حکومت اسلامی وحکومت صالحین است که نماز برپا داشته می شود البته ازالزامات این نماز که از آن مومنین است : نبردن قضاوت نزد کفار ،امر به معروف ونهی ازمنکروجلوگیری ازفحشاء و... می باشد.

   بدینسان آنچه درفتح خرمشهر اتفاق افتاد اثبات ولایت الهی در جامعه آن روز ایران ِبعد از انقلاب بود ؛ یعنی اراده وخواست ولی فقیه زمان، توسط امت اسلامی،تنها با اشاره او، دربدترین شرایط نظامی آن موقع خرمشهر، با برجای گذاشتن تلفات سنگین به عمل تبدیل شده وولایت الله برولایت طاغوت زمان فائق آمد واینگونه شد که فتح خرمشهر فتح ارزشها لقب گرفت وچه ارزشی بالاتر از فتح سنگر اصلی دشمن یعنی اراده طاغوت وبه دست گرفتن تدبیر زمان توسط اراده ولایت الهی.

بعد از این ماجرا بود که نظام اسلامی عملا جنگ را به نفع خود تمام کرده ودراصل کارجنگ یکسره شده بود وآنچه که بعد از این اتفاق افتاد از کارشکنیها وخیانتها و... درجهت کمرنگ کردن این پیروزی بزرگ بعد از انقلاب دوم(13آبان) درایران بود، که درنهایت منجر به پذیرش قطعنامه ونوشاندن جام زهر به این ستون مستقر ارزشهای اسلامی درسرزمین ایران شد،«که او نه یک فرد بلکه رهبر یک تفکر وبینش به نام اسلام ناب بود».

 این سیر ماجرا توسط موالی طاغوت درلباسها مختلف ونواهای گوناگون ادامه پیدا کرد تااینکه در9دی 1388بار دیگر اراده ولی فقیه زمان مستقر شد ودوباره فتحی دگرصورت گرفت.(توسط امت اسلام،تنها با اشاره ولی زمان،دربدترین شرایط جنگ نرم آن موقع ایران وبا برجای گذاشتن تلفات سنگین ایمانی واعتمادی در مردم)،درنهایت ولایت الله برولایت طاغوت زمان خود فائق آمد واین شد که رهایی ازطاغوت زمان به گفته رهبرفرزانه انقلاب «مستلزم سجده شکر مومنین»گشت.

همه این موارد جزء فتح ارزشهاست چون موجب استقرار بالاترین ارزش تفکر اسلامی ما یعنی ولایت دراین سرزمین می شود که به تبع این استقرار،سایر ارزشها نیز روزنه تنفس می یابند وجامعه درمسیر اصلی ودرست حرکت کرده وبا اشاره واذن ولی ماذون ، هرچیزی سرجای خود قرار گرفته وعدالت برقرار می گردد ،زیرا قضاوت نزد کفار ومنافقین برده نشده ودرنتیجه این عدالت ، حرکت به سمت عصمت وانشاء الله زمینه سازی برای ولایت امام معصوم غایب خواهد بود؛ که رهبر معصوم ،جامعه درمسیر تصاحب عصمت را رهبری می کند.

 

 

«هل الیک سبیل یابن احمد فتلقی»

 



رضا.نویر ::: پنج شنبه 89/3/20::: ساعت 10:19 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 0
کل بازدید :24264
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
رضا.نویر
هدف ما از از راه انداری این وبلاگ در عید غدیر 88 ،برقراری تعامل با فعالان نوسازی معنوی کشور می باشد؛ تا ضمن اینکه مکانی برای ارتباط با این عزیزان داشته باشیم،در آینده با راه اندازی سایت مخصوص نوسازی ،تمامی فعالین این عرصه را نیز به یکدیگر مرتبط کرده و با یاری خداوند تبارک وتعالی یک جریان دانشگاهی ،ملی و بین الملی نوسازی معنوی ایجادکنیم.
 
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<